Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Αφιέρωμα στον στο Θρακιώτη Χρόνη Αηδονίδη στην εκδήλωση των Θρακών

    Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η μουσικοχορευτική εκδήλωση του πολιτιστικού  χορευτικού συλλόγου Θρακών Κομοτηνής που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη το απόγευμα προς τιμήν του αηδονιού της Θράκης, στο θερινό θέατρο Κομοτηνής. Πλήθος κόσμου αλλά και μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης, παραβρέθηκε στην εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν τα χορευτικά συγκροτήματα και τιμήθηκε ο θρακίωτης Καλλιτέχνης Χρόνης Αηδονίδης. 
    Στις δηλώσεις του ο κ. Χρόνης Αηδονίδης μιλώντας για την εκδήλωση δήλωσε ότι  «Με πολύ μεγάλη χαρά και προθυμία ήρθα στην πόλη σας με την ευκαιρία αυτής της εκδήλωσης που πραγματοποιεί ο Πολιτιστικός Χορευτικός Σύλλογος Θρακών Κομοτηνής και επειδή έχω και αρκετό καιρό να έρθω στην Κομοτηνή, δεν μπορούσα να αρνηθώ με τίποτα αυτήν την πρόσκληση και πιστεύω όσοι ήρθαν απόψε και μας ακούσουνε δεν θα χάσουνε, θα αποζημιωθούν, θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό όσο μπορούμε για να δούνε και όσοι δεν είναι Θρακιώτες αλλά μένουν σε αυτήν την περιοχή».
      Αναφερόμενος στη Θράκη ο κ. Αηδονίδης υπογράμμισε ότι «η Θράκη έχει ένα μεγάλο παραδοσιακό πλούτο και αυτόν τον πλούτο τον υπηρετώ 63 χρόνια και έχω αφήσει εντολή στους μαθητές μου και στους συνεχιστές μου να συνεχίσουν αυτό το έργο όπως και εγώ για να μην κοπεί η αλυσίδα της παράδοσης η οποία έρχεται από τα βάθη των αιώνων, η οποία πέρασε από φωτιά και σίδερο για να φτάσει σε εμάς και θα είναι αμαρτία τώρα μέσα σε ειρηνική περίοδο να χαθεί. Εγώ βέβαια είμαι αισιόδοξος και λέω ότι δεν θα χαθεί διότι είδαμε και πολύ χειρότερες συνθήκες, είχαμε 400-500 χρόνια σκλαβιά εδώ στη Θράκη και επιζήσαμε. Ένας λόγος που δεν θα σβήσει το ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι διότι τα τραγούδια αυτά και οι χοροί και οι παραδόσεις που υπηρετούμε εμείς είναι συνδεδεμένα άμεσα με την ιστορία μας, με την θρησκεία μας και με τα έθιμά μας. Αν σβήσει η θρησκεία μας, αν σβήσει η ιστορία μας τότε θα σβήσουνε και τα τραγούδια μας, γιατί όπως είναι γνωστό πολλά από τα τραγούδια αυτά αναφέρονται στη θρησκεία μας, σε Αγίους, σε μεγάλες γιορτές, σε ιστορικά γεγονότα όπως είναι η Άλωση της Πόλης και φυσικά και έθιμα τέτοια που μαρτυρούν την ταυτότητα και τον πολιτισμό μας, που ξεκίνησε από τα Σπάργανα και έφτασε μέχρι εδώ».
    Την ικανοποιησή του εξεφρασε ο κ. Αηδονίδης βλέποντας πολλά μικρά παιδιά να συμμετέχουν στα χορευτικά επισημαίνοντας ότι «χαίρομαι πάρα πολύ που βλέπω πολλά μικρά παιδιά, ντυμένα με παραδοσιακές στολές, έτοιμα να χορέψουν, αυτός είναι ο στόχος μας, γι΄ αυτό και εγώ προσωπικά τα τελευταία 15 χρόνια που έχουμε φτιάξει το εργαστήρι παραδοσιακής μουσικής στην Αλεξανδρούπολη είπα στους οργανωτές και στους δασκάλους των σχολείων να μας στέλνουν σε εμάς αυτά τα παιδιά, αυτά μας ενδιαφέρουν, διότι εγώ τουλάχιστον έχω μία πείρα που λέω ότι έμαθα εγώ μικρός στο σχολείο, αυτά θυμάμαι και τώρα που μεγάλωσα». «Βασικά στις μέρες μας, κακώς για μένα, ορισμένα πράγματα τα έχουν καταργήσει,»  τόνισε ό κ Αηδονίδης και ανέφερε ότι «μας μάθαιναν τότε 5-6 τραγούδια παραδοσιακά, αλλά αυτά είναι χαραγμένα στη δικιά μου μνήμη και δεν τα ξεχνάω ποτέ και αυτά τα παιδιά από αυτήν την ηλικία πρέπει να ξεκινήσουνε, αυτός είναι ο στόχος μας για να μείνουν κοντά στην παράδοση και όταν μεγαλώσουν. Εγώ θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, διότι όταν γίνανε δύο μεγάλες διοργανώσεις, η αλλαγή της χιλιετίας και οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2004, μέσα σε διάστημα 3-4 χρόνια, να εκπροσωπήσω εγώ την πατρίδα και στις δύο αυτές εκδηλώσεις είναι πολύ σπάνιο ένας άνθρωπος να βρεθεί σε τέτοιες μεγάλες διοργανώσεις και γι΄ αυτό θεωρώ τον εαυτό μου πάρα πολύ τυχερό, αλλά όπως είπα και σε άλλους πώς ότι έκανα δεν το έκανα μόνος μου, βοήθησαν και πάρα πολλοί άλλοι, όπως οι δάσκαλοί μου και η εποχή που μεγάλωσε, όλες αυτές οι συγκυρίες και επομένως θεωρώ τον εαυτό μου πώς ότι έδωσα, το έδωσα με τη ψυχή μου, το μεράκι μου, αλλά αν δεν ήταν κάποιοι άνθρωποι να βοηθήσουνε θα ήμουνα και εγώ σαν όλους εσάς που ζείτε σε μία επαρχία, έτυχε να κατέβω στην Αθήνα, έτυχε να βρεθούν αυτοί οι άνθρωποι που με ώθησαν να ασχοληθώ με την παράδοση».   
      Η τραγουδίστρια Νεκταρία Καρατζή τόνισε ότι  «η καταγωγή μου είναι από τη Λακωνία, δεν έχω καθόλου θρακιώτικες ρίζες, αλλά άκουσα τον Χρόνη Αηδονίδη, εντυπωσιάστηκα από τη φωνή του και από τότε συνδέθηκα και με τον τόπο, με έκανε να αγαπήσω όχι μόνο την παράδοση, αλλά και τον τόπο σας, νοιώθω σαν Θρακιώτισα. Πιστεύω πως ο Χρόνης Αηδονίδης έχει κάνει ένα τεράστιο έργο, ιδιαίτερα προς τις νέες γενιές, εγώ είμαι ένα ζωντανό παράδειγμα γιατί δεν είχα ασχοληθεί ποτέ μου με την παράδοση μέχρι να τον γνωρίσω, ουσιαστικά μέχρι το 2003 δεν είχα ιδέα τι σημαίνει παραδοσιακό τραγούδι και ήταν τόσο καταλυτική η επίδρασή του, η φωνή του και αργότερα το ήθος του όταν τον γνώρισα που με έκανε να ανατρέψω όλα όσα είχα στο μυαλό μου για την παράδοση, την αγάπησα αμέσως και την υπηρετώ. Οι νέοι ακόμη και να έχουν μία δυσπιστία προς αυτό το είδος της μουσικής, πρέπει να το προσεγγίσουν γιατί θα ανακαλύψουν πολλά πράγματα που δεν τα έχουν φανταστεί, όχι μόνο μουσικά αλλά κυρίως για την ίδια τους την ταυτότητα, γιατί το παραδοσιακό τραγούδι έχει άμεση σχέση με την ιστορία και την ταυτότητά μας».
    Το  μέλος του συλλόγου και χοροδιδάσκαλος Γιάννης Τσερνικούδης επισήμανε ότι «ο πολιτιστικός χορευτικός σύλλογος Θρακών Κομοτηνής με μεγάλη χαρά και τιμή διοργανώνει συναυλία - αφιέρωμα στο μεγάλο Θρακιώτη καλλιτέχνη Χρόνη Αηδονίδη. Είναι τιμή και χαρά για την πόλης μας, να είναι κοντά μας, είναι το α και ω της Θρακιώτικης παράδοσης. Βρίσκεται εδώ με όλους του τους συνεργάτες και θα τιμηθεί από το σύλλογό μας για την μεγάλη του προσφορά στην Θρακιώτικη παράδοση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου